Kiedy wiosenna aura pogodowa nas nie rozpieszcza poszukujemy coraz to nowych recept na nudę w murach naszej szkoly. Ciekawym doświadczeniem podczas zajęć świetlicowych okazała sie zabawa symetrią oraz geometrią.
Na starcie aby lepiej zrozumieć temat zajęć zaczęliśmy od podstaw czyli teorii. Podczas rozmów w kole zaznajomilismy się z pojeciami takimi jak: symetria horyzontalna oraz wertykalna, pion, poziom, geometria, równoległość. Po czym przeszliśmy do burzy mózgów, w której dzieci podawały wiele przykładow symetrii zauważalnych zwłaszcza w srodowisku przyrodniczym.
Nasi wychowankowie najbardziej lubią działać aktywnie, a więc szukaliśmy przykładów symetrii w naszym otoczeniu: tereny zielone wokół szkoły, plac zabaw, sala świetlicowa oraz jej zasoby rozrywkowe i dydaktyczne. Udało nam się znaleźć całkiem sporo przykładów co w konsekwencji ułatwiło dzieciom wykonywanie tematycznych kart pracy.
Zwieńczeniem lekcji była krótka wzmianka o malarzu P. Mondrian'ie, który tworzył dzieła skupiając się na abstrakcji geometrycznej. Dzieci miały okazję obejrzeć kilka przykładów prac artysty, aby lepiej zrozumieć tą dziedzine sztuki. W efekcie wyżej wymienionych działań oraz otrzymanych informacji powstały wielobarwne, kreatywne, abstrakcyjne prace plastyczne. W trakcie przeprowadzonych zajęć każdy z wychowanków mógł stać się na chwilę artystą.
Ponadto przypadkowo odnaleźliśmy plastyczną, a jakże ciekawą oraz odstresowującą formę kreatywnego spędzania czasu w świetlicy, którą możemy kontynuować każdego dnia- a jest nią kolorowanie oraz tworzenie mandali.
21-542 Leśna Podlaska
ul. Bialska 25 Leśna Podlaska