Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Innowacje pedagogiczne

Innowacje pedagogiczne

W roku szkolnym 2024/2025 w oddziałach przedszkolnych, klasach I-III, podczas zajęć świetlicowych i indywidualnych przeprowadzono następujące innowacje pedagogiczne:

 Origami – bawi i uczy” - realizowano w oddziale przedszkolnym 5-6 latków, od października do maja 1-2 razy w miesiącu, przez panią Agnieszkę Rogoźnicką. Stosowanie na zajęciach sztuki origami pobudzało pracę obu półkul mózgowych, ponadto wpływało na rozwój i umiejętności matematyczne, orientację przestrzenną, usprawnienie motoryki małej, rozwijanie precyzji i doskonalenie koncentracji uwagi. Zabawa z origami dała dzieciom wiele radości, satysfakcji, dumy i poczucie sukcesu.

„Bajeczki z kolorowej książeczki” - zajęcia prowadzono w oddziałach przedszkolnych 6-latków przez panią Annę Targosz i panią Martę Nowicką. Głównym ich celem było modelowanie pasji czytelniczych, wspieranie i pobudzenie całościowego i uporządkowanego rozwoju i procesu edukacji. Zajęcia pośrednio wpływały na rozwój mowy, pamięci, wyobraźni i koncentracji uwagi. Zapewnienie dzieciom częstego kontaktu z literaturą dziecięcą stanowiło inspirację do rozwijania zdolności recytatorskich, aktorskich i plastycznych naszych wychowanków. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w formie zajęć innowacyjnych, które swoim charakterem idealnie wplotły się w zajęcia dydaktyczne odbywające się w oddziale przedszkolnym.

"PoczytajMY" - realizowano w klasie I a przez panią Joannę Ojcewicz. Celem innowacji było zainteresowanie dziecka czytelnictwem, wyrobienie nawyku i gustu czytelniczego oraz podniesie rangi książki jako towarzysza zabaw. Uczniowie regularnie słuchali książek czytanych przez nauczyciela zaś w drugim semestrze czytali samodzielnie krótkie teksty oraz wybrane książki z poziomu 1 i 2. W czasie zajęć dzieci tworzyły ilustracje do książek, projektowały samodzielnie okładki, budowały wypowiedzi ustne i pisemne. Nawiązano także współpracę z biblioteką szkolną: dzieciom założono karty czytelnika, odbyły się wizyty w czytelni szkolnej. Realizacja innowacji rozwinęła umiejętności czytelnicze wśród pierwszaków oraz pokazała dzieciom, że książka może być towarzyszem w czasie wolnym.

Cenne życie” zajęcia na podstawie projektu ogólnopolskiego zrealizowano w klasach III w ramach zajęć rozwijających przez panią Annę Ostaszewską. Celem prowadzonej zajęć było zapoznanie uczniów ze sposobami udziela pierwszej pomocy przedmedycznej, przełamanie strachu i niepewności oraz uświadomienie jak cenne jest życie, a jego utrata nieodwracalna. W ramach zajęć zorganizowano happening promujący zdrowie „Marsz po zdrowie”. Odbyło się spotkanie ze studentami ratownictwa medycznego podczas którego uczniowie pod czujnym okiem specjalistów uczyli się sposobów udzielania pierwszej pomocy. Utworzyno e-booka zawierającego podstawy pierwszej pomocy. Przygotowano filmiki instruktarzowe prezentujące w jaki sposób udzielamy pierwszej pomocy oraz poszerzano wiedzę z zakresu zdrowego stylu życia, dodatkowo przygotowano plakaty dotyczące promocji zdrowia, bezpieczeństwa w czasie ferii, wakacji.

 "Zakoduj bajkę - śpiąca królewna" - zajęcia realizowano w świetlicy szkolnej przez panią Julię Michalczuk. Dzięki innowacji dzieci poznawały sekwencje kodowania i rozkodowywania. Zajęcia obejmowały pracę w grupach, przez co dzieci rozwinęły swoje kompetencje społeczne, dopracowały komunikację, nauczyły się kompromisu, organizacji pracy i współodpowiedzialności za nią. Podczas zabaw w kodowanie dzieci rozwinęły przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej, a także podstawowe funkcje poznawcze jak pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową.

„Słucham i doświadczam” - to zajęcia kierowane do osoby niewidomej z głęboką wieloraką niepełnosprawnością, mającą trudności w odbiorze otaczającej go przestrzeni, realizowane przez panią Agnieszkę Rogoźnicką. Taka forma zajęć umożliwiła chłopcu wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata. Kształtowała zachowania społeczne w sposób odpowiedni do jego potrzeb i możliwości. Rozwijała świadomość otaczającego świata przez motywowanie do eksplorowania otoczenia.

Wszystkie z innowacji miały na celu rozwinięcie nowych umiejętności wśród naszych podopiecznych oraz podniesienie jakości pracy naszej placówki. 

Data dodania: 2025-06-25 21:42:32
Data edycji: 2025-06-25 22:10:47
Ilość wyświetleń: 63

Nasi Partnerzy

godło Polski - link do strony głównej
Szkoła podstawowa
im. Stanisława Staszica

21-542 Leśna Podlaska

ul. Bialska 25 Leśna Podlaska

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej