Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka klas 5a, 5b i 8b do Kazimierza

Zwiedzanie Kazimierza rozpoczęliśmy od wejścia na Górę Trzech Krzyży skąd podziwialiśmy przepiękną panoramę miasteczka nad Wisłą i odległe tereny nadwiślańskie. Zwiedziliśmy również Basztę i ruiny Zamku, Synagogę, Kościół farny św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, Rynek ze studnią będącą symbolem Kazimierza Wielkiego oraz Kamienicę Gdańską. Oprócz historii tychże miejsc poznaliśmy również budowę geologiczną terenu i spacerowaliśmy wąwozem lessowym. W trakcie godzinnego rejsu statkiem zapoznaliśmy się z historią zamku w Janowcu – siedziby Firlejów, Tarłów i Lubomirskich – zbudowanego na skarpie wiślanej.

Ostatnią atrakcją naszej wycieczki były warsztaty w Piekarni Sarzyńskich  w czasie, których poznaliśmy legendę o Kogucie Kazimierskim, nauczyliśmy się lepić koguty z ciasta drożdżowego i otrzymaliśmy certyfikaty czeladnika.

Kazimierz Dolny nad Wisłą to niesamowite i bardzo klimatyczne miasteczko, które warto odwiedzić.